Βραδινές προβολές - trailers


Blade runner 

Πληροφορίες ταινίας:

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: Περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας
ΕΤΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: 1982 
ΧΩΡΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: Η.Π.Α.
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 117'
ΧΡΩΜΑ: ΕΓΧΡ. 
Σκηνοθεσία: Ridley Scott

Σύνοψη:

Ο Ρικ Ντέκαρντ, ένας μπλέηντ-ράννερ, περιπλανιέται στο σκοτεινό Λος Άντζελες του 2019, μια αστική ζούγκλα κατακλυσμένη από τεράστιους ουρανοξύστες,με την αποστολή να εντοπίσει και να εξολοθρεύσει 4  ανδροειδή, που στασίασαν σε μια αποικία εκτός της Γης και έχουν επιστρέψει στο Λος Άντζελες,  παριστάνοντας τους ανθρώπους, με σκοπό να βρουν τον δημιουργό τους. 

Η ταινία πραγματεύεται τις διαφορές ανάμεσα στους ανθρώπους και τις σκεπτόμενες μηχανές και περιστρέφεται γύρω από το θέμα των αναμνήσεων

Κριτική:

Όταν το μάτι, στην αρχή της ταινίας, ανοίγει, δεν το κάνει για να δει αλλά για να μας δείξει ένα δυστοπικό όραμα: «Έχω δει πράγματα που εσείς οι άνθρωποι δεν θα τα πιστεύατε… πολεμικά πλοία να φλέγονται στις άκρες του αστερισμού του Ωρίωνα… τις ακτίνες Γ να λάμπουν μέσα στο σκοτάδι στην Πύλη Τάνχαουζερ… όλες αυτές οι στιγμές θα χαθούν μέσα στον χρόνο, σαν δάκρυα στη βροχή…» λέει ο Ρόυ Μπάτυ, καθώς ψυχορραγεί μπροστά στο έκπληκτο βλέμμα του Ντικ Ντέκαρντ.

To Blade Runner (βασισμένο στη νουβέλα του Φίλιπ Ντικ Do Androids Dream of Electric Sheep?) δεν είναι μια ταινία είδους αλλά ένα υπέρλαμπρο άστρο, που, φορώντας τον μανδύα της επι­στημονικής φαντασίας, διασχίζει τα κινηματογραφικά είδη και χαράζει μια εκθαμβωτική τροχιά.

Η ταινία μιλά για την επιθυμία της ζωής, το αμετάκλητο του θανάτου, την αναζήτηση του χαμένου χρόνου, την ανα­πόφευκτη φθορά των πραγμάτων. Σ’ αυτό το πολυφυλετικό Λος Άντζε­λες του 2019, που φαντάζει με προβολή της αρχαίας Βαβυλώνας σ’ ένα ζοφερό μέλλον, “άνθρωποι” και “μηχανές” αλληλοεξοντώνονται, καθώς αγωνίζονται να επιβιώσουν και να βρουν απαντήσεις στα παλιά ερωτή­ματα: «Ποιος είμαι, από πού έρχομαι, πόσος καιρός μου μένει ακόμα;» Απαντήσεις που κυλούν και χάνονται, σαν «δάκρυα στη βροχή», στους βρεγμένους και μελαγχολικούς δρόμους αυτής της διαστημικής Βαβέλ. Αυτό που διακυβεύεται είναι και πάλι, όπως σ’ όλα τα σπουδαία έργα τέχνης, η ανθρώπινη μοίρα: η απόγνωση και η μοναξιά των “ανθρώπων”, τα συναισθήματα και η οδύνη των “μηχανών” μπροστά στον φόβο του θανάτου, η επιτακτική ανάγκη για λίγη ζωή ακόμα. 

Ο Ντέκαρτ (ο Καρτέσιος παραδέχτηκε ότι συνέλαβε την ιδέα του «ορθού λόγου» σ’ ένα όνειρο) κινείται σαν υπνοβάτης που ξυπνά μέσα σ’ έναν ξένο εφιάλτη, βιώνοντας την εμπειρία να ζεις μέσα στον φόβο, γιατί «αυτό σημαίνει να είσαι σκλάβος». Ο αξεπέραστος φορμαλισμός της, η λαμπερή σκοτει­νιά του νουάρ ύφους, τα οραματικά ντεκόρ, η αλλόκοτη αίσθηση των χώρων (ανοιχτοί και ταυτόχρονα κλειστοί), η δράση της (στο εξωτερικό και συνάμα στο εσωτερικό των ηρώων), η εμπνευσμένη σκηνοθεσία, η σοφή κλιμάκωση της έντασης, της αγωνίας, το υπαινικτικό και διφορού­μενο παιχνίδι γύρω από την ταυτότητα του Ντέκαρντ (μια ρέπλικα που δεν “συνταξιοδοτήθηκε” ακόμα;), η στιγμή όπου η ψυχή του Ρόυ Μπάτυ πετά, εν είδει περιστεράς (για πού;), καθιστά την παρακο­λούθησή της —κάθε φορά— μια ανεπανάληπτη κινηματογραφική εμπειρία.



trailer:




Ο αγνοούμενος
Missing

Πληροφορίες ταινίας:

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: Αστυνομικό δράμα μυστηρίου
ΕΤΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: 1982 
ΧΩΡΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: Η.Π.Α.
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 122'
ΧΡΩΜΑ: ΕΓΧΡ. 
Σκηνοθεσία: Κώστας Γαβράς

Σύνοψη:

Ο Αμερικάνος δημοσιογράφος Τσάρλι Χόρμαν εξαφανίζεται στη Χιλή όταν γίνεται το πραξικόπημα του Πινοσέτ. Στη χώρα καταφτάνει ο πατέρας του, ο Έντμουντ, ο οποίος θεωρεί ότι οι ιδεολογικές απόψεις του γιου του τον οδήγησαν σε αυτό το γεγονός. Επίσης, έχει κακές σχέσεις με τη σύζυγο του γιου του, την Μπεθ, καθώς έχει και εκείνη τις ίδιες απόψεις. 

Οι έρευνες αποκαλύπτουν τη φρικτή μοίρα του Τσάρλι Χόρμαν αλλά και την εμπλοκή των Η.Π.Α. στο πραξικόπημα της Χιλής.

Ταινία βραβευμένη με το Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών.


Κριτική:

Οταν το πολιτικο θριλερ συναντα τον εαυτο του.

- ΚΑΤΑΛΥΤΙΚΗ ΑΝΑΛΟΓΙΑ: Υπαρχουν πολιτικα θριλερ που ειναι πολυ πολιτικα αλλα λιγο θριλερ. Υπαρχουν αλλα που ειναι πολυ θριλερ αλλα λιγο πολιτικα. Ο Αγνοουμενος του Κωστα Γαβρα διαθετει πολυ και απο τα δυο: Φωτογραφιζοντας την Χιλη και το καθεστως της το 1973, με τους Αμερικανους πρακτορες και πρεσβευτες να κινουν τα νηματα της χωρας κρυμμενοι πισω απο την κουρτινα καλυψης της προστατιδας υπερδυναμης, ο Ελληνας σκηνοθετης δομει εξυπνα το γεματο ανατροπες σεναριο αγωνιας του.

–ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΤΟΥ ΟΣΚΑΡ: Ενας βιομηχανος αναζητα τον εξαφανισμενο γιο του για να βρεθει τελικα μπλεγμενος σε ενα γαϊτανακι ψεματων και συγκαλυψεων απο το οποιο προσπαθει να απελευθερωθει. Συμμαχος στην προσπαθεια του ειναι η συντροφος του γιου του, την οποια υποδυεται με αξιοσημειωτη ωριμοτητα η Sissy Spacek, ρολος που της χαρισε μια υποψηφιοτητα για Οσκαρ α’ γυναικειου ρολου. Κοντα στο αγαλματιδιο εφτασε και ο Jack Lemmon με την εντυπωσιακη ενσαρκωση του κεντρικου ηρωα, ωστοσο το βραβειο τελικα απονεμηθηκε μονο για το υποδειγματικα δομημενο διασκευασμενο σεναριο των Αγνοουμενος του Γαβρα και Donald Stewart (η ταινια βασιζεται στις εμπειριες του Εντ Χορμαν).



trailer:

Σχόλια